pondělí – 7. červen 2010

na trajektu
  • kolik úterních turistů se vleze na pondělní trajekt?
  • krize, došlo víno!
  • temnou nocí na slunný severovýchod

Svítání na pobřeží uprostřed divočiny, v dáli ostrov s majákem… ať žije romantika. Pokud se nám podaří přesunout jízdenku na trajekt, tak to dnes bude naše poslední snídaně na Korsice. Vybíráme ze zbytku našich zásob jen to nejlepší a vaříme si slavnostní chleba s paštikou. U moře nepadá rosa a tak odpadá jindy nutné sušení spacáků. Stan jsme stavěli jen jednou – v sedle Col de Vergil. A i tam by to asi šlo bez něj – poučení pro příště. Balíme a vracíme se do Bastie. Po cestě zkoušíme vymyslet náhradní program na jeden den, pokud by se nám nepovedlo odplout už dnes, ale nic nás nenapadá. Zajímavá místa jsou od Bastie dost daleko a zítra ráno bychom se tam stejně museli dopoledne vracet … nene… to není dobrý plán. Nejlepší pro všechny bude když se na trajekt přece jen nacpeme už dnes.

V Bastii jsme moc brzo a Moby Lines (naše přepravní společnost) má ještě zavřeno. Nedá se nic dělat a musíme počkat. Asi za hodinu někdo vykoukne zpoza přepážky a pak už to jde bez problémů. Přesunout lístek na dnešek není problém – poprvé na ostrově potkáváme někoho, kdo skutečně umí anglicky. Trajekt do Livorna odplouvá v 15:00 a my využíváme zbývající čas výletem do nákupního centra. Obecně jsou potraviny na Korsice dost drahé, ale třeba sýry jsou tu podstatně levnější než v Česku. Pokud se vůbec takové sýry u nás dají koupit (nedají). Ve tři odpoledne se už rozvalujeme v lehátkách na palubě trajektu a před námi jsou čtyři hodiny pohodlného nicnedělání. V dohledu žádný český kamionář s pocuchaným návěsem, takže tentokrát to bude bez kajuty a sprchy. Ani nám to moc nevadí. Dřímáme v lehátkách, popíjíme poslední zásoby vína a je nám krásně. V sedm večer nasedáme do auta a opouštíme trajekt. Sýry zabalené v kufru stihly v autě během plavby dozrát a vytvořily velmi hutnou atmosféru. Nastavujeme směr ČR a vyrážíme. Dovolená končí.