Masuleh

Z Qazvinu jsme se autobusem přesunuli do města Rasht a odtud přes Fumen do horské vesničky Masuleh. Zajímavostí této oblasti je velká vlhkost, a tudíž vegetace téměr jako u nás doma – spousta zeleně, stromy, jetel, lesní jahůdky, … V Masuleh jsme si zajistili pohodové ubytování ve stylovém domečku – spánek na perských kobercích, dřevěný /rozpadající se/ balkónek a pod balkónkem řvoucí řeka. Co víc si přát. Zůstali jsme zde dvě noci, prohlédli si Masuleh, navštívili čajovnu a okusili první vodní dýmku během našeho pobytu v Íránu. Byla výborná. Každý večer nás čekalo překvapení od pana domácího. Jednou koláčky “na spaní” /trochu jsme měli pochybnosti, co v nich je, ale konzumaci jsme přežili bez úhony/. Pak mini párty do půl jedné v noci – íránský čaj, dalši koláčky, ryngle, zelená sračička – mělo to nepopsatelnou
a naprosto šílenou chuť – ale s kyselými rynglemi se to dalo sníst.

Včera jsme se rozdělili na dva týmy. Pepa s Verčou vyrazili na hrad Qaleh Rudkhan – byli z něj naprosto nadšeni. Pavel a já jsme vyrazili na túru do okolních kopců. Byl to cca tříhodinový výšlap s malým (no, co se rozměrů týče – spíše velkým), přepvapením, a to v podobe býků!!! Netvářili se na nás moc přívětivě. No, my z nich úpřimně také nebyli nadšeni. Jeden dokonce cosi naznačoval hlavou, tak jsme museli opustit vyšlapanou cestu a nenápadně prolízat mezi stromy… Asi 200-300 m pod vrcholem další překvapení! Tentokráte hustá mlha, která se hnala zezdola od vesnice. Po chvilce bylo vidět sotva na 20 metrů. Chvíli jsme se v kochali (mlhou) a pak jsme naznali, že radši zavelíme k sestupu, abychom vůbec trefili dolů. Říkali jsme si:  “Snad nedopadneme jako Zajíc…” /že Zajícu…/.

Dnes /čtvrtek 02.07./  jsme se (poměrně komplikovaně) přesunuli do lázeňského městečka Sarayen. Cesta stylovým busem bez klimatizace trvala více než 5 hodin. Pěkně nás to vyřídilo. Vynahradili jsme si to luxusním ubytováním aspoň pro tuto noc.

Zítra se přesouváme do hor. Cílem je během několika dní dobýt horu Sabalan.

Reakce na “Masuleh”

1. Mamka napsal:

Alíčku moc vás zdravím, sleduji vaše zprávy, doma je vše OK. Držte se a hlavně se vrat´te v pořádku!!!!

2. Alena Badalová napsal:

Zdravím Vás a přeji spoustu hezkých zážitků. Budeme Vás sledovat ze školy. Ahojky Alena

3. Tomáš Krikl napsal:

Super fotky, fakt to musí být paráda, užívejte si…

4. Monička napsal:

Ahojky Alíčku,moc vás s Astíkem zdravíme.je tu také šílené vedro a dusno.at’ se vám daří a už se mi stýská.

5. Yemenya napsal:

Kdo nebloudil v okoli Masuleh, jako by to tam neznal. Hory jsou plne pohostinnych pastevcu, kteri vas v pripade spatneho pocasi radi prizvou na caj ci bastu, nechaji prespat ci vyvedou z mlhy zpet do civilizace, jen si zvolte, co je pro vas to prave …

Jinak fakt pekne fotky, tu s mlhou jste vyfotili temer tak hezky jako my :o )

6. Ivana Kuna :o) napsal:

Ahooooj cestovatelé, vidím, že se máte ok :o ). Tak si to tam pěkně užívejte.
    Tady je počasí fajne, svítí sluníčko, přívalové deště jsou snad za námi, teď už jen sušíme sklepy.
    Tak se držte, doma bedlivě sledujeme jak se máte :o )
    Pá Ivana a Honza

7. Svatava Dvořáková napsal:

Zdravíme Dobrodruhy v Iránu
    nás v Boskovicích už také chytá cestovní horečka. Dneska balíme, zítra odpoledne vyrážíme do Nového Jorku. Pro mě je horší připravit dům na naši měsíční absenci, než se sbalit . Přejeme vaší odvážné výpravě všechno dobré a mnoho pozitivních zážitků. Držíme palce na šťastný návrat. Svatava, Standa, Alžběta.

8. Mamka napsal:

Tak jen tak dál cestovatelé, hlavně se mi vraťe v pořádku. Už se na vás těším.

9. Marci napsal:

Ahoj Kriklici, teda skoro…
    Vcera jsme prileteli po 13 dnech z Egypta a doted mame nasledky stejnych problemu jako Alik na zacatku cesty.
    Fotky a komentar je super, uz se nemuzeme dockat predvadecky z cest.
    Takze uzivejte si cestovani. V poradku se nam vratte a at se z toho neposr….jako my, vsak vite…
    TESIME SE NA VAS. Lada a Pepca

10. Zloudek napsal:

zdar, drzim Vam tam palce a hlavne se dobre vratte… ZLD

11. Zloudek napsal:

Zdarec. Drzim palce at se vam tam libi a hlavne se domu vratte ok. PS: pozor na politicke demontrace…

12. Najmi & Mary napsal:

Nazdarek, jak tak cteme prispevky, pekne si to uzivate, coz je dobre. Tak jen tak dal a fotte o 106, at je pak na co koukat. Perun s vama a uzijte si zbytek dovci.